torsdag 2. juli 2009

Vår Digitale Fremtid - God of War III



Det er ingen hemmelighet at jeg er et aldri så lite God of War fan. Det er jo tross alt de beste spillene som er laget for PS2 og PSP. Og det er faktisk udiskutabelt. PS3 utgaven ser ikke ut til å snu på trenden. God of War III vil ha bortimot identisk gameplay til de tidligere spillene. Selvfølgelig med en del forbedringer som følger av bedre hardware, der bedre fysikkmotor spiller den viktigste for gameplayet sin del. Spillet vil selvfølgelig også ha noen nye moves, nye våpen og diverse annet, men essensen er den samme. Perfeksjonert.


CGI vs ingame grafikk

Noen gang tenkt over hva som gjør at CGI filmer ser så mye bedre ut enn ingame grafikk? Det åpenbare er selvfølgelig bedre teksturer, flere polygoner, detaljnivå, effekter og bedre animasjoner. Men en av de viktigste tingene som mange ikke tenker på er kameraet. I de fleste spill har man et fritt kamera som enten kan styres manuelt eller som automatisk følger retningen karakteren ser. I God of War er kameraet alltid fastsatt til karakterens posisjon. Det vil si at utviklerne kan bestemme akkurat hva du ser, noe som gir spillene en utrolig kul cinematisk effekt. En sjelden gang kommer fiendene utenfor kameraet, noe som kan være litt suboptimalt, men det er en smal pris å betale. 

CGI fra God of War II

Klikk for større bilde

Når det kommer grafikken i God of War III så har den nådd igjen, og gått forbi CGI filmene fra de to første spillene. Modellen, tekstruene og animasjonene til Kratos er intet annet enn spektakulære fra ende til annen.


Ingame fra God of War III

Klikk for større bilde


God of War I, II og PSP utgaven kom alle i mars. De fortsetter trenden, og planlegger å slippe God of War III på PS3 i mars 2010. Ta en titt på videoen under. Legg merke de episk store scenene, hvor brutalt alt Kratos gjør er og hvor utrolig våt i buksen man blir av å se på det.




NOEN ANDRE SOM GLEDER SEG BITTELITTEGRANNEHÆHÆHÆHÆÆH!?!?!?

3 kommentarer:

  1. Dritbra oppsatt som vanelig, veldig biased men forstår deg.

    Veldig bra oppsatt og fin plassering av bilder og video.

    Det jeg savner på blogspot generellt er en sidebar med mulighet til å kategorisere reviewsene, jeg er ikke nr1. fan av fargevalg heller på bloggen, men er jo smak og behag!
    Kult at du har fått deg logo :)

    Veldig solide uttalelser med heller få skrivefeil (hakke hakke!)

    I likez it man, you aer teh pr0!

    SvarSlett
  2. Biased my ass. Dette er fakta fra ende til annen! Fikk kritikk fra Ivan og som føler at MGS er bedre, BUT I TAKE NO HEED!


    Er jeg som fjernet sidebaren med tanke på at jeg først nå har fått hele 3 blogg innlegg. Den kommer tilbake så snart jeg får flere innlegg og finner ut hvordan jeg kan få den til å ikke stå i veien.

    Ang fargevalg så kan du jo gå og dø. Lasse mekket logoen. He da man.
    Men vurderer å endre navnet på bloggen og slikt, men får se hva jeg finner på. Men vet ikke helt hva jeg kommer til å skrive om videre.

    SvarSlett
  3. Btw. angående sidebar, så hadde jeg opprinnelig tenkt å drite i den til fordel for å kun vise et utdrag fra innleggene på forsiden, men den funksjonen får jeg faen ikke til å virke. Jævla merkelig. :(

    SvarSlett

 
Blogglisten